onsdag den 17. september 2014

En højtbelagt have

Da jeg for en tid siden besøgte Claus Dalby i hans regnvåde have, var der særligt tre haverum jeg faldt for. Nemlig de hvide haver, som jeg virkelig synes lyste op på en rigtig dejlig måde.



I kender motiverne, men jeg kan alligevel ikke lade være med at vise hvad der mødte mig. Måske min vinkel tilmed kan vise nye detaljer og et andet kig end det I er vant til.


Som jeg ofte har skrevet, kan jeg godt lide når der ikke bliver fedtet med tingene. Det gælder mange ting her i livet, og herunder hører bestemt også havedyrkning, ligesom madlavning, gæstebud og selvfølgelig gaver! Men det er en helt anden sag.



Nej, en have som symbol og legemliggørelse af Paradis skal ikke være som en skrabet Nutella-mad uden smør. Der skal tandsmør under og gerne et fedt lag chokolade ovenpå.


Claus Dalbys have ser jeg som et overflødighedshorn af blomster og i høj grad som et sted, hvor frodige havedrømme og en stor kærlighed til naturen får frit løb. Og det kan jeg rigtig godt lide!



Sådan ser jeg også min egen have, omend den er i en helt anden skala end Claus´...

 

... Men ved I hvad? Det gør ikke noget. Jeg elsker at nyde andres haver og holder blot des mere af min egen ydmyge have, når jeg atter vender hjem og kigger på den, dufter, smager og nusser den.


Haven her i skoven er min Nutella-mad. Men uden tandsmør - sådan som jeg allerbedst kan lide den!

8 kommentarer:

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Kære Mathias.
Dejlige regnvåde billeder fra Claus have. Det er altid spændende at se en have med andres øjne.
K.H. Fru Pedersen

Anette Nielsen sagde ...

Meget smukke billeder Mathias, og dejligt at se de kendte motiver, fra en fantastisk have, gennem din linse. Og det er også sådan at det er dejligt at dele den slags oplevelser, jeg ved at jeg slet ikke kan lade være:-)

Jette sagde ...

Hej Mathias.Skønne billeder fra vores have guros vidunderlige have
Det var også den hvide have som jeg var meget begejstret for.
Men nød faktisk hele haven da jeg besøgte den i sidste måned.
God aften Knus Jette

Mette Schmidt sagde ...

Flotte billeder. Altid sjovt at se noget fra nye vinkler!!
Kh Mette

Gro sagde ...

Hej Mathias
Det er nogle rigtige dejlige billeder du har taget og ja måske endda fra en ny vinkel :-D - Jeg var lige ved at blive nervøs for den Nutella mad med smør under;-D
K.Gro

Linda Irving sagde ...

Hej Mathias Emil
Jeg fik øje på et par ting jeg ikke så da jeg var i Clause´s have i maj mdr. Men der kommer jo også hele tiden nye opstillinger.
Jeg kan nu lige så godt li din Nutella mad :-) du har heldigvis helt din egen måde at smøre den på :-)

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil.
Skønne billeder fra en skøn, skøn have. Dejligt med billeder set med andre øjne. De kan supplere dem vi tog, måske samme dag som du var der?
Mange hilsner fra
Anne Marie

Mathias Emil sagde ...

Tak for jeres hilsner - det er altid hyggeligt at høre fra jer :-)