torsdag den 16. oktober 2014

Vinterens roser er så hvide

Så snart jeg møder den nye årstids første friske blomster, gibber det altid i mig. Her tænker jeg selvfølgelig på de første danske tulipaner, sommerens lathyrus og frilandsroser, efterårets krysantemum og som her vinterens første juleroser.


Så må jeg partout have dem! I går gik det endog så galt, at jeg var nær ved at købe både hyacinter og amaryllis, da jeg fik snust mig frem til dem i havecenteret. Men jeg holdt mig i skindet.


For selvom vinteren er om hjørnet, synes jeg altså at det er lidt tidligt med hyacinter og ditto amaryllis. Men de smukke, hvide Helleborus kunne jeg ikke lade stå. Her er de derfor i selskab med afrikansk basilikum, stjerneskærm og lidt efterårsgrene fra haven.

7 kommentarer:

Rene sagde ...

Rigtigt nydelige billeder. Specielt det hvor blomster og maleri næsten går ud i et.

Jette Hollesen sagde ...

Fin fotoserie Mathias Emil!!

Hilsen
JetteMajken

IlCalesse sagde ...

E' una raccolta di fiori meravigliosa, hai realizzato un mazzo raffinatissimo e immagino anche molto profumato.
Lieta serata, da Luci@

jette sagde ...

Utrolig smuk buket!

Jeg lod mig friste af en hyacint i fredags. Jeg synes også, at det er ALT for tidligt, men jeg kunne ikke få løg til glas, så jeg tænkte, at jeg i hvert fald ville have et eller andet med hjem. Så det blev en alt for tidlig hyacint. :-)

Gro sagde ...

Smukt Mathias!!
Jeg er også allerede blevet fristet af Hyacinter, så der kommer nok nogle hvide med hjem en af dagen;-)
K.Gro

Bruuns Have sagde ...

Hej Mathias, det er sjovt jeg blev også fristet den anden dag, pludselig stod det en stor julerose foran mig......ja den måtte jeg eje ;-). Skøn buket du har lavet, jeg nænner dog ikke at bruge min julerose ti buket, men så er det godt at du gør og jeg kan nyde den :-), kh Margit

Mathias Emil sagde ...

Vi er vist nemme at lokke! Og heldigvis for det :-)
Kh Mathias