søndag den 14. december 2014

Farveglæde

Alle mine dage har jeg været forliebt i farver. I børnehaven kunne jeg lege med oliefarver i timevis, og da jeg blev ældre fik jeg lov at male mit værelse grønt, senere blåt, så orange og nu rødt. Det er så livgivende at omgive sig med farver, synes jeg.  


Her efter at jeg er blevet voksen og har fået mine egne penge, kan jeg ikke lade være med at investere i alverdens ting og sager. Lys i varme toner, keramik af den blå palet og selvfølgelig en hel regnbue udi blomstrende planter, buketter og løgvækster inde.


På billederne her har jeg pyntet lidt til jul i vores røde stue. Her passer de lilla, pink og mørkerøde toner så fint ind, synes jeg. Hyacinterne har jeg købt i Bilka og ligeså glassene og den lilla krukke. Se - farveglæde og en blomstrende jul behøver hverken at koste hele eller halve jetjagere!

10 kommentarer:

Bruuns Have sagde ...

Det smukt ud om altid Mathias, skønne farver, man kan da kun blive glad :-) og her kan alle være med :-), kh Margit

henriette hald sagde ...

Har det på samme måde, selvom der kommer flere farver til jo ældre jeg bliver. Som ung var det farver i blyanter og maling og broderi jeg elskede, nu får jeg dækket behovet via mit strikkegarnslager og så i haven. Åhh hvilken glæde det er, at gå derude og bare se farver sprede sig som årstiderne skifter.

Rigtig glædelig jul
Henriette :-)

Nette sagde ...

Kære Mathias Emil

Farven på dine hyacinter er for mig hel uimodståelig. Jeg bliver nødt til at finde tid til at slå et slag omkring Bilka. Selvom jeg er en pastelpige, er jeg også meget tiltrukket af den farvesammensætning, du viser her. Godt gået.

angie sagde ...

danke für die schönen bilder und inspirationen, liebe grüße von angie

Tina Pedersen sagde ...

Wau, for en skøn sammensætning. Meget smukt, elegant og julet. Dejligt med nogle farver!

Anette Nielsen sagde ...

Det er totalt lækkert, og tilpas "krydret". Er vild med at se farveglæden:-)

Marit Sønstebø sagde ...

Så flotte farger!

Ødisserne sagde ...

Dejlig frisk opstilling! Lægger mærke til at du har indtaget hele sofabordet til dekoration, det er herligt. Fødder og kopper må finde sig til rette andetsteds...
Hilsen Lene

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tak for jeres hyggelige hilsner. Jeg bliver hver gang så glad og ydmyg over, at I har lyst til at bruge tid og kræfter på at skrive. Det er for mig rigtig dejligt!
God jul,
Kærlig hilsen Mathias

Bente Bøge Pedersen sagde ...

Smuk arrangement i skønne nuancer :-)