mandag den 29. december 2014

Forårsfornemmelser

Nu hvor dagene atter længes, solen er brudt frem fra sit skjul og fuglene synger fra skovens kroner, kan man næsten ikke undgå at få forårsfornemmelser. 
  

Måske særligt her mellem jul og nytår, hvor butikkerne bugner af forårsfriske blomster. Her er det okay at lade sig friste. Og svært at lade være!


Til buketten har jeg brugt hyacinter, franske anemoner, tulipaner og voksblomster. Sidstnævnte dufter simpelthen så skønt af pebermynte - og man bliver nemt afhængig!

6 kommentarer:

organicgardendreams sagde ...

That is indeed a wonderful spring bouquet! Thanks for sharing! I am about to prune my roses and there are hardly any fresh flowers to cut from the garden for the house anymore, which makes me already longing for spring! Warm regards from Southern California,
Christina

Gårdejerinden sagde ...

Smuk og forårsagtig. Her er også kommet lidt forår i stuerne, nu hvor julepynt bliver pillet ned. For ja, det er svært ikke at lade sig friste..

Susanne sagde ...

Meget smuk og glad buket. Love it.

Nana Hecquet sagde ...

Jeg har lige sat 100 tulipaner i vand. Det er det allerbedste ved denne tid: Når julepynten ryger ud og forårsfornemmelserne ind :-)

pia rasmussen/bienogblomsten sagde ...

Altså lækker buket men forfornemmelser - her er vi begravet i sne og det er vinter. Bare vent - mit kamera er til opladning så skal du se løjer og snevejr fra udsigt til mit haveliv.. du friske forårssvend....

Anonym sagde ...

Nej, ved du nu hvad, Mathias Emil!

Vinteren er jo først lige begyndt, og den har jo også sine glæder - især når vi får sne som i dag. Jeg spiser kun jordbær om sommeren, og bortset fra de små korte røde juletulipaner i hver sin potte på bordet til julemiddagen glæder jeg mig ikke over tulipaner, før det virkelig er forår. Imens ser jeg så frem til isblomster på ruderne i Tehuset og til vintergækker og erantis og derefter påskeklokker om ikke ret længe.

Rigtig godt nytår og tak for de fine indlæg på din blog i det forløbne år

Jytte
www.danishknitdesign.com