onsdag den 3. december 2014

Jul på Slottet

En af vinterens smukkeste, mest farverige og luksuriøse blomster synes jeg er de stolte amaryllis. Jeg elsker dem for deres næsten royale fremtoning, og så synes jeg, at udviklingen fra knop til blomst er helt utrolig fascinerende.


Når man køber de faste, lange stængler med de store knopper ved blomsterhandleren synes de ikke af meget - men efter et par dage inden døre er blomsterne svulmet til ihvertfald tredobbelt størrelse! Det er da en spændende rejse at være vidne til.


Her har jeg brugt en håndfuld amaryllis med lidt ilex i et lille julestilleben. Maleriet i baggrunden har vi haft med hjem fra en rejse til Provence. Så er det da jul på slottet!

9 kommentarer:

Ødisserne sagde ...

Det der...det er selv-forkælelse i særklasse!
Hilsen Lene

Nina | www.vangelyst.dk sagde ...

Sikke en flot buket - det er helt sikkert jul på slottet! :-)

Katarinas trädgård sagde ...

WOW vilket julstilleben, superfint! Buketten, ljusstakarna, tavlan, ja allt!
Hälsningar
Katarina

Anne (Moseplassen) sagde ...

Det er ikke mange år siden amaryllis var skjeldent her i Norge, nå er det jo blitt en standard juleblomst. Selv liker jeg den best i bukett, og jeg må si jeg hadde sansen for den frodige buketten din, skikkelig luksusbukett :)

Takk for at jeg fikk låne bilder til bloggposten om blogger med inspirerende juledekorasjoner, nå er den publisert!

lorena sagde ...

Bello blog .....felicitaciones!!!!!
Podra enviarme boletines?muchas gracias
loredana2607@gmail.com

Bente Holst sagde ...

Wow - jeg elsker også amaryllis. De er så dekorative!

Blomsterverkstad sagde ...

Ah vilka underbara kreationer du gör Emil! Hittade dig tack vare Anne o hennes bloggpost. Så hyggligt att mötas <3 Ses igen snart!

Blomsterverkstad sagde ...

Ha ha, du heter ju Mathias :) eller Mathias Emil? Hursom helst, älskar din blogg!!! Blev intervjuad till en finks tidning "Unelmien talo ja koti". De frågade efter en nyligen funnen inspirationskälla och det fick bli din blogg. Så förbered dig för en stor ny fanclub i Finland , he he :)

Mathias Emil sagde ...

Vi kan vist hurtigt blive enige om, at man bliver glad af lidt mere luksus i hverdagen. Og det hvadenten det bliver et stykke chokolade eller som her en stor buket...
Mange tak for jeres søde og hyggelige hilsner. De varmer!

Kærlig hilsen og rigtig god jul fra Mathias