fredag den 30. januar 2015

Forårsfarver

Der er al mulig grund til at være glad i denne tid. De flotteste danske tulipaner frister lige nu i butikkerne sammen med ranunkler, franske anemoner, hyacinter og pebermynteduftende voksblomster. Og så er mimoserne arriveret!


Jeg blev glad da jeg rendte på dem ved blomsterhandleren. Mimoserne er nogle af mine absolutte yndlingsblomster!


De dufter simpelthen så dejligt, og så er de skønne i selskab med for eksempel tulipaner. De smukke orange her kunne jeg heller ikke lade stå. De to har fået lov at være kærester i en af mine gamle kander - et partnerskab til fælles bedste, synes jeg!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Wauuuuuvv! Hvor smukt! Mimoser er også en af mine yndlingsblomster, men jeg kan overhovedet ikke tåle dem pga allergi. ' I gamle dage' når birken dræede herhjemme, tog jeg til Provence, mens det stod på; men nu er jeg også blevet allergisk over for Mimoser, så jeg må meget længere sydpå for at være sikker på, at drilagtige planter er færdige med at smide deres pollen, når jeg indfinder mig.

Happy Spring Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Ødisserne sagde ...

Ih, hvor du kan!
Hilsen Lene, der 'kun' har plukket gækker og ingefærblade og sat dem i hver sin vase...

Birgitte sagde ...

Hej. Hvor er buketten fin. Måske jeg også lige skulle forbi blomsterhandleren!

Things and Thoughts sagde ...

Exquisite flower composition, I love tuplips and mimosa so much...
Regards
Oly

Tant Otteskrufv sagde ...

Underbara bilder! Ja, nog är mimosa ett måste om våren.Jag undrar om vår butik tagit hem någon än...

Meta sagde ...

Så vackert jag gillar mimosa med men doften är för stark att ha inne hos oss.
Ha en fin söndag
Meta

Juliana sagde ...

Чудовий букет! Оригінальне поєднання кольорів і форм! Браво!

xoxo, Juliana | PJ’ Happies :) | PJ’ Ecoproject