fredag den 11. december 2015

Julens roser

Skal jeg være helt ærlig, så har jeg aldrig brudt mig om julestjerner. De virker på mig lidt kedelige og gammeldags, og så er de tilmed besværlige at have med at gøre.


Nuvel - der findes andre sorter end den gængse røde julestjerne, men mit hjerte banker altså for juleroserne! Her af den særligt langstilkede slags.


Sagen er jo den, at rigtige juleroser ikke kan lide vore varme stuer. Desværre! De må blive ude. Så her har jeg blandet et par bundter pastelfarvede roser med lidt grankviste fra skovbunden. Vasen er egentlig en urtepotte, som jeg engang fandt i Bilka.

4 kommentarer:

Nana Hecquet sagde ...

Det er en ubetinget skøn buket du har lavet!
Jeg købte forleden et par småblomstrede, rosa julestjerner, men jeg har - som du også er inde på - så svært ved at holde liv i dem. De har allerede tabt en masse blade og er blevet højbenede. Jeg tror jeg snart vil købe en buket som din i stedet :-)
God weekend!
Hilsner fra Nana

Meta sagde ...

Det går inte att bli annat än glad av den underbara buketten med rosor. Tror vi är många som snöat in på julblommor av tradition. Så kul att få en annan inspiration också.Just nu Det mesta ärr ju rött eller bara vitt.
Ha det gott i Adventstid
Kramar Meta

Katinka Raabymagle sagde ...

Hi hi ... Jeg er næsten allergisk overfor juleroser. De røde har jeg det helt slemt med, men har aldrig overvejet at købe en uanset farve. Og når du nu skriver de ovenikøbet er svære at passe, ja så er der jo nul argumenter for de planter i mit liv;0). Har har jeg netop fået 40 smukke mørkrosa roser af min yngste på fem, som kom hjem med stjerner i øjnene, blomsterglæde boblende i kroppen og favnen fuld af blomster. Se dét giver mening:0)
Kærlige julehilsner fra Katinka

Birgitte og Kaffekoppen sagde ...

Ville lige forbi og nyde billeder og tekst og ønske en Rigtig glædelig jul..